19 Ekim 2011 Çarşamba

Fırında tavuklu pilav

Bu aralar bloguma fazla vakit ayıramasamda  yapmış olduğum ve sizlerle paylaşmak için fotoğrafını çekip yayınlanmayı bekleyen bir çok tarifim var:)) Genel de akşamları oğluşumu uyuttuktan sonra bilgisayarın başına oturabiliyorum ama çoğu zaman yazılarımı yazarken uyuklamaya başlıyorum:))Neyse fazla lafı uzatmadan uykum da gelmeden hemen tarife geçiyim:))

Fırında tavuklu pilav muhteşem bir lezzet. Pilavı ilk defa fırında pişirdim ve tencerede pişen pilavdan çok farklı bir lezzet oldu. Şiddetle denemenizi öneririm:))

Malzemeler
2 adet tavuk budu
2 su bardağı pirinç
Tuz, karabiber

Pirinci yıkayıp tuzlu suda yarım saat bekletin. Tavuk butlarını yıkayıp bir tencereye alın ve üstünü geçene kadar su koyup haşlayın. Fırında da pişeceği için butları çok fazla pişirmenize gerek yok. Butları ocaktan almanıza yakın pirinci yıkayıp sıvıyağda 10-15  dakika kısık ateşte kavurun. Fırın tepsisine önce kavurulmuş pirinci sonra üzerine haşlanmış tavuk etlerini koyun. Üstünü geçecek kadar tavuk suyu koyup baharatları da ilave edip önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında, tavukların üzeri  kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

Not: Biz iki kişi olduğumuz için 2 adet tavuk budu kullandım ama tabii siz arzuya göre tavuk sayısını arttırabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Biz Bulgaristan göçmenleri bu pilava kapama deriz. Çok leziz olur. Ellerine sağlık Nilgün.

    YanıtlaSil
  2. Uzun bir ara verdin. Merak ettim doğrusu. Paylaşacak çok tarifim var demiştin. Umarım bir sorun yoktur. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Eşimin yaptığı bir yemektir çok severim süper oluyor ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil