5 Ekim 2011 Çarşamba

Kakule tohumlu kek

Bugün Türk mutfağında çok yaygın olmayan ama İsveç'te çok tüketilen kakule tohumlu kek yapmak istedim.Internette uzun tarif arayışlarımdan sonra www.ica.se sayfasında bulduğum tarifi denedim. İlk kez denememe rağmen çok güzel oldu. Tarife geçmeden önce kakule tohumu hakkında çok kısa bir bilgi vermek istiyorum.

Zencefille akraba olan bu bitkinin anavatanı güney Hindistan'dır. Asya ve  özellikle Hint mutfağının vazgeçilmez bir  baharatıdır. Et, balık yemeklerine özellikle baklagillere çok katılır. Arap kahve kültürünün de vazgeçilmezlerindendir.
İsveç'te unlu mamüllere katılan kakule tohumu hemen herkesin evinde bulunan bir baharattır. Ben bazen çayın içine bir kaç kakule tohumu atıyorum. Eğer kokulu ve meyveli çayları seviyorsanız mutlaka tavsiye ederim. Çaya çok hoş bir aroma veriyor.

Malzemeler
100 gr margarin
3 dl toz şeker
1 adet yumurta
1/2 yemek kaşığı dövülmüş kakakule tohumu
5 dl un
2,5 dl süt

Üzeri için
10 adet kabukları soyulmuş tatlı badem
1 yemek kaşığı toz şeker

Şekeri ve  oda sıcaklığındaki margarini bir kapta iyice çırptıktan sonra yumurtayı ve kakuleyi ekleyin. Diğer bir kapta unu ve kabartma tozunu harmanlayıp karışıma ilave edin. Ardından hemen sütü ekleyip iyice karıştırın. Hamuru yağlanmış kelepçeli kek kalıbına dökün. Üzerine bademleri dizin ve toz şekeri serpip önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında pişirin. Afiyet olsun.

Not: Kekin üzerine burada pastalar için kullanılan iri taneli toz şeker kullandım Türkiye'de varmı bilmiyorum ama eğer yoksa  normal toz şeker de kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder