20 Temmuz 2011 Çarşamba

Partal böreği

Bugün canım arkadaşım Yasemin bizdeydi. Arnavut böreği olan bu böreği daha önce hiç  tatmamıştım ve ilk defa Yasemin'den duymuştum. Hem tadını çok merak ettiğim için hem de bu tarifi sizlerle paylaşmak istediğim için partal böreğini yapmayı önerdim kendisine, sağolsun o da beni kırmadı. Hemen kolları sıvayıp mutfağa geçtik ve ortaya harika bir lezzet çıktı. Neyse fazla lafı uzatmayıp hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler
2 su bardağı su
Alabildiği kadar un
Zeytinyağı
100 gr tereyağ
Tuz

Tencerede su kaynayınca, bir tatlı kaşığı tuz ilave edin ve azar azar unu ekleyip kısık ateşte sürekli karıştırın. Hamur macun kıvamına gelene kadar un ekleyin. Karıştırmakta güçlük çektiğinizde artık hamurumuz hazır demektir. Tezgahı bol unlayın ve hamuru tezgahın üzerine koyup kulak memesi kıvamına gelene kadar aralarda da un ekleyerek yoğurun. Bu aşamada hamurun soğumaması lazım o yüzden hamur  sıcakken yoğurmak cok önemli. Fırın tepsisini zeytinyağıyla yağlayın. Hamuru beş bezeye bölün ve merdaneyle  bezeleri tepsi büyüklüğünde açın. Bezeler orta kalınlıkta olucak.(her bezenin eşit boyda olması şart değil). Her açılan bezeyi sırayla  tepsiye yerleştirip elinizle inceltip tepsinin etrafına yayın ve üzerine bol zeytinyağı sürün. En son bezeyi de tepsiye yerleştirin,  zeytinyağını sürün ve önceden ısıtılmış fırında 220° de pişirin. Üzeri kızarınca fırından çıkarıp elinizle böreği küçük  parçalara bölüp, tuz ekleyin ve eritilmiş tereyağını üzerine gezdirip iyice harmanlayın. Partal böreğiniz servise hazırdır. Yanında mutlaka ayranla ikram edin.
Afiyet olsun.
Not: Tuzda miktar belirtmedim, isteğe göre değişir.

2 yorum:

  1. Partal böregi en sevdigim böreklerden bir tanesidir. Tadi diger böreklere nazaran cok farkli ve cok lezzetlidir. Bu tarifi hic bir yerde bulamazsiniz aslinda cunku pek fazla bilinmez. Ellerinize saglik Nilgun hanim, tarifine uygun hazirlamissiniz =)

    YanıtlaSil
  2. Hic tatmadim bu boregi ve okuyunca hemen tadasim geldi, cok sagol Nil! Blogun hayirli olsun, takipcin olucam! =0) Sevgiler. Buket

    YanıtlaSil